Jaguar Land Rover (JLR) on kahden ikonisen brittiläisen automerkin lippulaiva, tunnettu kestävästä suunnittelustaan ja luksuksesta. Varmistaaksemme laadun ja luotettavuuden, jota asiakkaamme vaativat, laitamme paljon painoarvoa edistyneelle suunnittelulle, insinöörityölle ja teknologialle - mikä on saanut meidät investoimaan enemmän tutkimukseen ja tuotekehitykseen kuin mikään muu tuotantoyhtiö Iso-Britanniassa.

Kaikki alkaa luottamuksesta, kuului aikoinaan saksalaisen pankin mainosslogan. Mitä arvokkaampaa data on tai mitä monimutkaisempi järjestelmä on, sitä vaikeampi luottamus on varmistaa. Sama pätee sulautettuihin järjestelmiin.

Toshiban kehittämä ohjelmoitavien logiikkapiirien FFSA-rakenne (Fast Fit Structured Array) tarjoaa kustannustehokkaan vaihtoehdon perinteisille FPGA-porttimatriiseille. Se on tarkoitettu erityisesti suunnittelijoille, jotka haluavat nopeasti saada sovellukseensa suorituskykyistä logiikkaa mutta selvitä merkittävästi ASIC-piirejä vähäisemmin suunnittelukuluin jo pienilläkin tuotantovolyymeillä.

Ladattaviin litium-nappikennoihin on tehty parannuksia, joiden ansiosta pienten laitteiden latausväliä voidaan merkittävästi pidentää. Tämä on käyttäjän kannalta hyvin tärkeää yhä pienempään kokoon kutistuvissa puettavan elektroniikan tuotteissa.

USB-liitännän C-määritys esiteltiin elokuussa 2014 ja se on tuonut selvästi lisää ominaisuuksia väylään. Jotta uusista ominaisuuksista saisi edun, voi USB-portin toteuttamisen hinta kasvaa merkittävästi. On kuitenkin mahdollista suunnitella C-tyypin liitäntä kustannustehokkaasti.

Pilvipalvelujen yleistyminen lisää tarvetta datakeskusten suorituskapasiteetin kasvattamiselle. Tähän voidaan päästä lisäämättä kuitenkaan konesalien teholähdejärjestelmien syöttökapasiteettia käyttämällä ohjelmisto-ohjattua energianohjausjärjestelmää. Älykäs järjestelmä tasaa palvelimien työkuorman kysyntähuippuja ja vapauttaa vajaakäyttöistä syöttötehoa hyötykäyttöön.

USBC-liitin on jo yli kaksi vuotta vanha. Viimeistään nyt laitevalmistajien on syytä siirtyä uuteen liittimeen. Yhdellä ja samalla liitännällä voidaan korvata monta vanhaa.

Mikro-ohjainpiiriin integroitu reaaliaikainen kello- ja kalenterilohko tarjoaa suunnittelijoille kätevän tavan vähentää tarvittavien komponenttien lukumäärää ja leikata ohjelmointikuluja älykkäissä mittareissa ja muissa vastaavissa sovelluksissa.

Esineiden internetin pitäisi mennä, mutta millä laitteilla, millä verkkotekniikalla ja minkälaisilla pilvipalveluilla? Avnet Silican alusta voi auttaa suunnitteluratkaisuja tekeviä.

Moderni auto on yhä useammin yhteydessä muihin laitteisiin. Järjestelmien suunnittelu vaatii tarkkaa harkintaa suunnittelijalta.

Useiden toisistaan riippumattomien kellosignaalien tuottaminen useita suorittimia sisältäviin FPGA- taiSoC-järjestelmiin tuo monimutkaisia haasteita laitteiden suunnittelijoille. Käyttäjän ohjelmoitava monilähtöinen kellogeneraattoripiiri tarjoaa tähän helpon ja kustannustehokkaan ratkaisun.

Majakaksi kutsutaan anturilaitetta, joka lähettää keräämänsä datan eteenpäin matalatehoisen bluetoothin avulla. Tällainen laite voi myös itse kerätä tarvitsemansa energian.

Suorituskykyä, monipuoliset liitännät, leveämpi liitin ja äärimmäisen vähävirtainen toteutus. Ei ihme, että SMARC 2.0 puhuttaa sulautettujen sovellusten kehittäjiä.

V2X ja esineiden internet ovat autojen seuraava teknologinen taistelukenttä. Se, miten otamme ensimmäiset kriittiset askeleet nyt määrittelee, miten nopeasti pääsemme täysin automatisoituihin robottiautoihin.

Autonvalmistajat ovat siirtyneet halogeeni- ja hehkulampuista ledeihin. Takavalot, suuntavilkut, ajovalot, sumuvalot, huomiovalot, jarruvalot ja jopa kuskin apujärjestelmien infrapunavalaistus voidaan kaikki toteuttaa ledeillä. Näissä valon ohjaus, luotettavuussa, tehonkulutus, estetiikka ja ylipäätään valaistuksen kirkkaus ovat parempia. Näillä eri järjestelmillä on hyvin erilaiset ohjausvaatimukset ja tarve erilaisiin piiritoteutuksiin, jotta joka sovelluksessa saataisiin käyttöön kaikki mahdolliset hyödyt.