JavaScript is currently disabled.Please enable it for a better experience of Jumi.

Kun jakelijalle on toista miljoonaa asiakasta, ei perinteinen teknisen tuen malli kentällä liikkuvine sovellusinsinööreineen enää toimi. RS Components näyttää mallia tulevaan: jatkossa sovellusinsinööri on digitaalinen.

Mitä tämä käytännössä tarkoittaa? Simon Duggleby vastaa puolijohteiden markkinoinnista RS:llä. Hänen mukaansa perinteinen sovellusinsinööri ei toki katoa, mutta yhä isompi osa bisneksestä siirtyy verkkoon. - Tavoitteemme on olla kaikkien suunnittelijoiden globaali jakelija.

Suunnittelijoiden määrä on kasvanut viime vuosina hurjasti esimerkiksi ns. Maker-yhteisöjen kasvun myötä. Tämä porukka ei hanki tietoa eikä osta komponentteja perinteisiä kanavia pitkin, vaan se on tottunut operoimaan verkossa. - He hakevat tietoa Googlen kautta ja haluavat ostaa kaiken verkosta, Duggleby kuvaa.

Tähän muuttuvaan maailmaan RS on – monien muiden ohella – sopeutumassa. - Perinteisellä mallilla voi hoitaa sata asiakasta, mutta miljoona? Sovellusinsinöörin pitää olla verkossa, aina käytettävissä, valmiina tarjoamaan viimeisin tieto uusimmista tekniikoista.

RS haluaa olla toimittajariippumaton, joten saitille tuleville tarjotaan paras mahdollinen apu ja komponentti tai kortti toimittajan nimestä riippumatta. Sitten kun haluaa viedä ideansa protoksi, kaiken saa RS-yhteisöstä. Työkalut löytyvät DesignSpark-yhteisöstä, jossa on jo 466 tuhatta jäsentä. - Esimerkiksi PCB-työkaluillamme on 214 tuhatta käyttäjää, Duggleby kehuu.

RS haluaa myös koko ajan parantaa verkkopalveluaan. Saittia on optimoitu hakujen ja suodattimien osalta niin, että relevantein tieto ja komponentit löytyvät yhä nopeammin ja helpommin. Lokakuussa RS julkaisee saitistaan uuden, mobiilinäytille optimoidun version. Siellä käytössä on sama kokemus 120 tuhannen tuotekuvan ja 2000 esittelyvideon voimalla.

 
 

Näin lataat sähköauton turvallisesti kotipistorasiasta

Sähköautoiluun liittyy paljon ennakkoluuloja ja virheellisiä käsityksiä. Yksi näistä liittyy sähköauton lataamiseen: voiko sähköauton ladata tavallisesta kotitalouspistorasiasta, vai pitääkö sähköauton ostajan ehdottomasti ostaa ja asennuttaa erillinen latauslaite? Molempia mielipiteitä esiintyy, ja totuus on tältä väliltä: tavallisesta pistorasiasta voi hyvin ladata, kunhan muistaa muutaman turvallisuusseikan.

Lue lisää...

Räätälöity piiri on usein käytännöllisin

Räätälöidyn tai kustomoidun piirin suunnitteluun liittyy useita sitkeitä myyttejä ja pelkoja, jotka lähes kaikki ovat perusteettomia. Lisäksi tämän suunnittelumenetelmän monia etuja ei ymmärretä kovin hyvin. Tässä artikkelissa perustellaan, miksi sinun pitäisi pohtia räätälöidyn piirin rakentamista myös pienen volyymin projekteissa.

Lue lisää...
 
ETN_fi You dont need code to create an Android app. It can be done on Simulink and MATLAB models. See Antti Löytynoja at E… https://t.co/VJzXEfJoOM
ETN_fi See the @MinimaProcessor presentation at ECF18: https://t.co/m1znHqgj2E
ETN_fi Cut the power in IoT processors. @MinimaProcessor at Embedded Conference Finland 2018.
ETN_fi LTE-broadcast sopii autojen V2X-yhteyksiin. https://t.co/F8IgZpVhis
ETN_fi How Secure is my IoT? Etteplan CTO Jaakko Ala-Paavola at Embedded Conference Finland 2018. https://t.co/xHInjZJqPshttps://t.co/h671lU8gv1
 
 

ny template